Чому у в сучасному житті мають місце сімейні зради?




– Чому у в сучасному житті мають місце сімейні зради?

Варто пригадати чудовий вислів: „Шлюби звершуються на небесах”. Річ у тому, що шлюб, Богом встановлений та Таїнством освячений, є джерелом моральності, порядку, здоров’я і розповсюдження слави Божої.
Але не зважаючи на це, сьогодення пропонує нам для уважного осмислення великий матеріал про ту дивовижну суспільну ситуацію, котру зараз прийнято називати "кризою родини". Самі по собі явища, котрі входять в це поняття, не представляють нічого нового і несподіваного, попри те в останні десятиліття вони набули повсюдного розповсюдження.
Слово "криза" означає крайню межу хвороби, з якої є тільки два виходи: або видужання, або смерть. Зрозуміло, про кризу родини можна говорити лише в значенні узагальненої статистики.
Під кризою родини розуміється викривлені взаємини між чоловіком та дружиною, дітьми та батьками – викривлені до такої степені, що ці взаємин стають їм не потрібними.
Господь вимагає, щоб людина творчо вибудовувала своє сімейне життя як служіння любові. Тому деградація родини є насамперед деградація любові. Помилки в розумінні і реалізації любові в подружніх відносинах приводять до важких наслідків. Людина або починає цінувати в любові винятково свої тілесно-душевні відчуття, або прагне придушити волю своєї подружньої половини й у цьому знаходить сенс життя. Буває і так, що чоловік і дружина живуть один з одним по інерції, у стані байдужості. Крім того, велику руйнівну дію роблять споживчі схильності членів родини. Усі ці ознаки і явища приводять до тієї межі, за якою родина перестає існувати.
До гріховного шлюбного співжиття, як правило приводить гріховна підготовка до подружнього життя. Сьогодні більшість бажаючих створити міцні родини завчасно не готуються до подружнього життя стриманістю та святістю, в чистоті та цнотливості для того щоб в подальшому служити благословенним, творчим знаряддям благословення, чистоти і здоров’я своїх нащадків. При вступі у шлюб не цінують поради та благословення батьківське, котре „зміцнює основи домів дітей”.
З метою запобігання цій причині у нашому університетському храмі що суботи о 10 годині проводяться передшлюбні зустрічі з священиком. В часі цих бесід ми ставимо собі за мету познайомити наречених із світом Православ’я та основними його моральними засадами. Доречно буде зазначити й те, що на них приходять усі бажаючі, а не лише тільки ті пара котрі будуть вінчатись у нашому храмі.
Другою причиною родинних криз є непослух Церкві. Забуваючи що тіла християн є храмами Духа Святого, ми перетворюють їх в знаряддя чуттєвого й порочного задоволення. Таким чином не слухаючи порад та уставів Церкви йдемо на сліпому поводові своїх похотей, котрі приводять до плачевних наслідків.
Твердість моральності є вінцем й прикрасою подружжя. Тому подружнє життя вимагає надзвичайної уваги, зусиль та саможертви.
Подружжя повинно так поводитися й влаштувати свої взаємні відносини, щоб бути гідними благословення Божого, і самим не викликати на себе нещастя; щоб шлюб – джерело чистих радощів, не зробився для них джерелом незліченних нещасть по їх власній провині.
Все благополуччя шлюбу ґрунтується на взаємній любові, довірі й повазі, а звідси й згода і спокій між чоловіком і дружиною.
По взаємній любові один до одного, заради загального благополуччя кожний з подружжя повинний бути поблажливий до недоліків іншого, має запастися терпінням на випадок гірких несподіванок, образ і взаємних прикростей.
Коли чоловікові дістанеться прикра дружина, його обов'язок - не дратуватися, але зі смиренністю вбачати в цьому руку Божу, котра карає його за власні ж гріхи. Чоловік повинний переносити це покарання зі досконалим терпінням і тому ніщо не може виправдати жорстокості чоловіка до дружини. Найкращий засіб виправити характер дружини є розсудлива, з боку чоловіка, поблажливість і належне піклування про викорінювання її пороків. Подружжя не в праві відмовитися від виконання тих вимог, які лежать у основі понятті шлюбного союзу і його мети.
Святий Іоанн Золотоустий не одноразова звертав увагу на причини, що спокушають чоловіків до порушення подружньої вірності. Найперше це розваги з піснями та звабними видовищами. Для запобігання спокусі одруженій людині варто не задивлятися на обличчя представників протилежної статті і з похітливістю любуватися ними. Взагалі, по відношенню до дружини чоловік повинний поводитися таким чином, щоб не збуджувати у ній ревнощі й уникнути всякої підозри у невірності.
Цей же святитель акцентуючи увагу на призначення дружини і її обов'язків наголошує на тому, що дружина заручена чоловіку для спілкування в житті й народження дітей, а не для нечистоти; для того, щоб зберігати сімейний затишок й навчати чоловіка бути чесним, а не для того, щоб перетворюватись у предмет його нечистих задоволень. Обов'язок дружини - зберігати придбане, з ощадливістю вживати доходи чоловіка. Золотоустий особливо картає жінок за марнотратність і пристрасть до розкішного одягу, справедливо знаходячи в цих недоліках причини розладу і розбратів багатьох родин.
Наскільки благодійний вплив дружини на чоловіка, настільки ж згубно діють на нього її пороки. У них звичайно полягає причина того, що чоловік починає шукати розваг і розрад поза домом. І чи дивно, що засмучений дружиною, і обласканий ким-небудь зі сторонніх, він легко попадає в розставлені йому мережі?
Що ж сказати про важкість гріха перелюбників? Законні чоловік і дружина під час вінчання свідомо й добровільно перед Хрестом і Євангелієм дали обітницю взаємної подружньої вірності. Таким чином свята Церква і Сам Бог, що були свідками їхньої обітниці залишитися вірними в шлюбі: усе це ними забуте! Тіло ж, розсічене на двох половин, звичайно ж, вмирає. Так і роз'єднаний перелюбством шлюб втрачає свою життєвість, співчутливість і гармонію. Порушення подружньої вірності (перелюбство) залишається для зрадника надзвичайно важким гріхом, який важко в подальшому подолати. Велике горе собі творить той хто хоч раз допустить це порушення! Хоч впалий чи впала слізно буде каятися за перше падіння, але в більшості йому не вдається не зберегтись від нових падіння.
Взаємною вірністю потрібно дорожити від першого дня шлюбу. Притім, зберігати подружню вірність потрібно не лише не заради відчуття гріха чи сорому, але за ради доброго розташування один до одного! Святитель Григорій Богослов повчав: "Блудник псує свій рід", а дослідження сучасних вчених лише підтвердили це.


Создан 07 фев 2008



 
bogoslov.cv.ua cerkva.te.ua Парафія св. пророка Іллі cerkva.if.ua

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер: